Szanowni Państwo,
Z dniem 8 czerwca br Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Teleplatformę pierwszego kontaktu (TPK).
” W razie nagłego pogorszenia stanu zdrowia , poza godzinami pracy podstawowej opieki zdrowotnej, Pacjent ma możliwość skontaktowania się z Teleplatformą pierwszego kontaktu(TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny ogólnopolski numer TPK 800-137-200, pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18:00 do 8:00 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ oraz w weekendy, święta i inne dni ustawowo wolne od pracy-całodobowo. Pod numerem 800 137 200 dyżurują pielęgniarki lub położne i lekarze gotowi do udzielania pomocy dzwoniącym pacjentom,. Połączenie jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona tylko dla osób ubezpieczonych w naszym kraju. Połączenia z zagranicy nie są obsługiwane. Teleplatforma nie zastępuje świadczeń udzielanych przez nocną i świąteczną opiekę zdrowotną, której zadania pozostają bez zmian. TPK działa na podobnych zasadach do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, z tą różnicą, że porady udzielane są przez telefon. Podczas porady telefonicznej, w razie potrzeby, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wtedy personel medyczny zleci:
- wizytę w stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ),
- kontakt ze swoim lekarzem POZ ( godzinach pracy POZ 8:00-18:00, od poniedziałku do piątku)
- a w przypadku podejrzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia, zleci bezpośredni kontakt z nr alarmowym 112 i wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.”
źródło : www.nfz.gov.pl
https://www.nfz.gov.pl/kontakt/teleplatforma-pierwszego-kontaktu/